+ Rispondi alla Discussione
Risultati da 1 a 3 di 3

Le 4 dimensioni del Tone of Voice

Ultimo Messaggio di MediterraneanSEO il:
  1. #1
    L'avatar di Giorgiotave
    Data Registrazione
    Oct 2004
    Località
    Monasterace
    Messaggi
    42,044
    Visita il canale Youtube di Giorgiotave

    Le 4 dimensioni del Tone of Voice

    Volevo segnalarvi questo articolo che spiega come, secondo loro, ci sono 4 dimensioni del tone of voice. Credo sia molto utile: https://www.nngroup.com/articles/ton...ce-dimensions/

    In inglese la parte interessante

    At the end of this process, we identified 4 primary tone-of-voice dimensions.

    • Funny vs. serious: Is the writer trying to be humorous? Or is the subject approached in a serious way? (Note that for our purposes, this dimension was only the attempt at humor. We didn’t evaluate if the writers successfully landed their jokes.)
    • Formal vs. casual: Is the writing formal? Informal? Casual? (Note that casual and conversational are not necessarily synonymous, but they do often appear together.)
    • Respectful vs. irreverent: Does the writer approach the subject in a respectful way? Or does she take an irreverent approach? (In practice, most irreverent tones are irreverent about the subject matter, in an effort to set the brand apart from competitors. They are not usually intentionally irreverent or offensive to the reader.)
    • Enthusiastic vs. matter-of-fact: Does the writer seem to be enthusiastic about the subject? Is the organization excited about the service or product, or the information it conveys? Or is the writing dry and matter-of-fact?
    E poi fa un esempio:

    First, let’s try a serious, formal, respectful, and matter-of-fact error message.
    “We apologize, but we are experiencing a problem.”
    We’re not trying to make users laugh, or using any strong emotion in the message. It’s a fairly traditional, straightforward message.

    Now, what if we tweak one of the 4 dimensions? Let’s make this same message a little more casual.
    “We’re sorry, but we’re experiencing a problem on our end.”

    Credo che questi esempi possano essere interessanti e almeno generare una riflessione

    Il Forum GT si rinnova: nuova struttura di categorie, notifiche impostabili che finalmente funzionano e nuove regole per i link e immagini!

  2. #2
    Moderatore L'avatar di Sermatica
    Data Registrazione
    Sep 2016
    Località
    Maleo
    Messaggi
    4,032
    Aggiungi Sermatica su Facebook
    Ciao
    direi eccezionale, molto utile per rifinire un sito e rendere gli errori 404 e simili meno seri. Utilissimo anche in fase di progettazione del sito per renderlo meno piatto.
    MODConsigli ed aiuti per il sitoConsulente con P.IVA: SEO / SEM / Google Business / Amazon - Sermatica.it

  3. #3
    User
    Data Registrazione
    Jul 2013
    Località
    Napoli
    Messaggi
    28
    Ottimo, grazie Giorgio

+ Rispondi alla Discussione

^ Permessi di Scrittura

  • Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •  
  • Il codice BB è Attivato
  • Le faccine sono Attivato
  • Il codice [IMG] è Attivato
  • Il codice [VIDEO] è Attivato
  • Il codice HTML è Disattivato
  • Trackbacks Attivato
  • Pingback Attivato
  • Refback Attivato

SEO by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.